AFFICHAGE : 2023.08.18
POSTING : 2023.08.18
TECHNICIENNE OU TECHNICIEN EN ÉDUCATION SPÉCIALISÉE | SPECIAL EDUCATION TECHNICIAN
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PLEASE INDICATE WHICH POSTING NUMBER YOU ARE APPLYING ON
Élèves ayant un diagnostic de santé mentale, des problèmes de comportement et/ou des difficultés d’apprentissage. Doit être bilingue.
Students with mental health diagnosis, behavior problems and/or learning difficulties. Must be bilingual.
POSITION # | STATUS | SCHOOL, CENTER OR DEPT. | SPECIFICATIONS |
HOURS/ WK |
21 | HEURES RÉGUILERS REGULAR HOURS | COURTLAND PARK INT’L | ENFANTS DE 4 ANS À L’ÉCOLE MATERNELLE 4 YEAR OLD KINDERGARTEN | 16.0 |
22 | HEURES RÉGUILERS REGULAR HOURS | COURTLAND PARK INT’L | ENFANTS DE 4 ANS À L’ÉCOLE MATERNELLE 4 YEAR OLD KINDERGARTEN | 16.0 |
23 | HEURES RÉGUILERS REGULAR HOURS | TERRY FOX NEST REGIONAL PROGRAM | In addition to the responsibilities outlined in the Classification Plan, Elementary students with low adaptive skills (physically and psychologically), can have mental health diagnosis, autism, behavior problems and or learning difficulties. They are in a self-contained class. Must be bilingual. **Students can be aggressive both physically and verbally. Ability to work cooperatively and to take initiative and adapt quickly to changes. | 6.67 |
POSITION # | STATUS | SCHOOL, CENTER OR DEPT. | SPECIFICATIONS |
HOURS/ WK |
24 | TEMPORARY SPECIAL PROJECT | ACCESS Cleghorn | Étudiants adultes FGA / Adult Students AGE | 27.5 |
25 | TEMPORARY MESURE | BOUCHERVILLE | Horaire de l’école / School Hours (Ne reflète pas les heures de travail de ce poste. Not reflective of hours of this position). 7:55am-2:40pm | 26.0 |
26 | TEMPORARY (replacement 5.5 + 22 mesure) | MOUNTAINVIEW | Horaire de l’école / School Hours (Ne reflète pas les heures de travail de ce poste. Not reflective of hours of this position). 8:00 am- 2:35pm | 27.5 |
27 | TEMPORAY REPLACEMENT | ST. LAWRENCE | Horaire de l’école / School Hours (Ne reflète pas les heures de travail de ce poste. Not reflective of hours of this position). 8:10am- 2:53pm | 27.5 |
28 | TEMPORARY MESURE | WILLIAM LATTER | Horaire de l’école / School Hours (Ne reflète pas les heures de travail de ce poste. Not reflective of hours of this position). 9:10am- 3:45pm | 22.0 |
NATURE DU TRAVAIL:
En collaboration avec l’équipe multidisciplinaire, la personne est responsable d’appliquer des techniques et des méthodes d’éducation spécialisée, soit dans le cadre d’un plan d’intervention destiné aux élèves handicapés ou en difficulté d’adaptation ou d’apprentissage, soit dans le cadre d’un programme destiné aux élèves nécessitant un appui particulier, selon les directives des directions d’écoles.
DESCRIPTION DE TÂCHES :
§ Travailler au sein d’une équipe multidisciplinaire en utilisant différentes techniques à l’intérieur de programmes thérapeutiques pour des élèves ayant des difficultés d’apprentissage et d’adaptation et/ou des difficultés de comportement.
§ Travailler en collaboration avec les enseignants pour revoir, modifier et développer les plans d’intervention, sous la supervision de la direction de l’école.
§ Fournir du support académique aux élèves tel que spécifié dans leur plan d’intervention.
§ Développer un programme adapté pour chaque élève à l’intérieur du plan d’intervention.
§ Collaborer avec les parents dans la mise en place des recommandations mentionnées dans le plan d’intervention.
§ Appliquer, adapter et organiser des activités à l’heure du midi et à la récréation pouvant aider à l’intégration et à la participation des élèves ayant des besoins particuliers aux différentes activités avec les autres élèves.
§ Préparer des comptes rendus sur les élèves.
§ Participer aux discussions de cas et maintenir à jour des dossiers sur les élèves.
§ Appuyer et aider avec l’implantation de différents programmes.
§ Collaborer avec les services communautaires pouvant offrir du support à l’école, aux élèves et/ou aux parents.
§ Fournir du support au personnel de l’école en les tenant au courant d’informations pertinentes sur les élèves avec lesquels ils travaillent et suggérer des stratégies aux enseignants, éducateurs du service de garde et les surveillants du dîner.
§ Organiser et superviser la formation pour les élèves ayant des besoins particuliers.
§ Former et appuyer les techniciens moins expérimentés et coordonner le travail des employés de soutien dans l’implantation des programmes dont ils sont responsables.
§ Accomplir toute autre tâche connexe pouvant être requise par la direction de l’école, si nécessaire.
QUALIFICATIONS :
Être titulaire d’un diplôme d’études collégiales en techniques d’éducation spécialisée ou être titulaire d’un diplôme ou d’une attestation d’études dont l’équivalence est reconnue par l’autorité compétente.
AUTRE EXIGENCE :
Être titulaire d’un document datant d’au plus trois (3) ans, attestant la réussite soit d’un cours de secourisme général d’une durée minimale de huit (8) heures ou un cours d’appoint d’une durée minimale de six (6) heures visant la mise à jour des connaissances acquises dans le cadre du cours mentionné.
TRAITEMENT : 24,78 $ à 35.67 $ de l’heure, selon qualifications et expérience (pour les postes de 15 heures et moins + 11 % pour tenir lieu des avantages sociaux et + 8 % pour tenir lieu de vacances).
LES CANDIDATURES DOIVENT ÊTRE SOUMISES AU PLUS TARD LE 24 AOÛT 2023 À 16H EN ENVOYANT UN COURRIEL À RIVERSIDECV@RSB.QC.CA OU PAR L’INTERMÉDIARE DE APPLY TO EDUCATION
NATURE OF WORK:
Working with a multidisciplinary team to apply special education techniques and methods, in keeping with an individualized education plan intended for handicapped students or students with social maladjustments or learning difficulties, or in keeping with a program designed for students requiring specific support, under the direction of the school principals.
DESCRIPTION OF TASKS:
§ To work as part of a multi-disciplinary team in applying special education techniques and methods in therapeutic programs for students experiencing learning disabilities and behavioral difficulties.
§ Work collaboratively with teachers to review, modify and develop I.E.P. under the supervision of the Principal.
§ Support students in their academic program as detailed in the student’s I.E.P.
§ Develop appropriate programs for each student to be included in the I.E.P. Programs and/or strategies.
§ Collaborate with parents in the implementation of recommendations contained in the I.E.P.
§ Apply, adapt and organize activities at lunch and recess that will allow for students with special needs to be integrated and participate in the activities with other students.
§ Prepare progress reports on the students.
§ Participate in discussions and keep accurate files on the students.
§ Support and help with the implementation of school wide programs.
§ Collaborate with community services that can provide support to the school, students and/or the parents.
§ Provide support to the staff by keeping them aware of pertinent information regarding students with whom they are working, as well as suggesting strategies for teachers, daycare and lunch hour supervisors.
§ Work with others to organize and supervise on the-job-training for students with special needs.
§ Train and support less experienced technicians and coordinate work of support staff in the implementation of programs he/she is responsible for.
§ If need be, perform any other related duty.
QUALIFICATIONS:
Hold a diploma of College studies in special care counselling or a diploma or an attestation of studies recognized as equivalent by the competent authority.
OTHER QUALIFICATION:
Hold a certificate dated no more than three (3) years attesting to the successful completion of a standard first aid course of minimum eight (8) hour duration or a refresher course of a minimum six (6) hour duration updating skills acquired in the course mentioned above.
TO EDUCATION.
SALARY: $24.78 to $35.67 per hour according to qualifications and experience. (For positions of 15 hours or less + 11% in lieu of fringe benefits and + 8% in lieu of vacation days).
APPLICATIONS MUST BE SUBMITTED BEFORE 4:00PM ON AUGUST 24, 2023 BY SENDING AN EMAIL TO RIVERSIDECV@RSB.QC.CA OR THROUGH APPLY TO EDUCATION.